Presonus Studio Live – konsoleta cyfrowa

StudioLive to jeden z najbardziej uniwersalnych mikserów jakie dotąd ujrzały światło dzienne.

Wyposażony w 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych XMAX zasilanych napięciem Phantom 48V [maksymalnie 64 przedwzmacniacze], interfejs FireWire 22×18, „Fat Channel” z 4 zakresowym equalizerem, kompresorem, limiterem, bramką szumów, efektami DSP, 6 szyn AUX, 4 sub-grupy staje się potężnym narzędziem do pracy w studio i na scenie.

Całość dopełnia możliwość zapisywania i przywoływania wszystkich ustawień miksera oraz efektów w ułamku sekundy. Dla komfortu pracy na każdym kanale można wykonywać takie operacje jak kopiowanie, wklejanie, zapisywanie, przywoływanie ustawień w czasie rzeczywistym.

Wyobraź sobie: 64 preampy audio [każdy z potężną sekcją procesorów dynamiki], 16 sub-grup, 24 szyny AUX, 8 niezależnych procesorów efektów, integracja z Twoim ulubionym programem DAW [np: Samplitude, Cubase, Logic i inne] … To tylko część możliwości oferowanych przez system oparty o mikser Presonus StudioLive.

DWA ŚWIATY – JEDEN MIKSER
Studio Live w prosty sposób integruje świat profesjonalnych konsol cyfrowych z systemami rejestracji wielośladowej audio.

Dzięki zainstalowanej standardowo karcie FireWire StudioLive w połączeniu z komputerem staje się zaawansowaną stacją roboczą zdolną nagrać 22 kanały audio a odtwarzać 18. Do miksera dołączone jest oprogramowanie rejestrujące CAPTURE kompatybilne z formatem Open TL. Za pośrednictwem tego formatu możemy zarejestrowany materiał wyeksportować do dowolnego programu DAW i tam kontynuować proces miksowania. Presonus StudioLive 16.4.2 bezproblemowo konfiguruje się w systemie komputerowym jako interfejs audio.

PRZYJEMNOŚĆ MIKSOWANIA
Presonus StudioLive zaprojektowany jest zgodnie z ideą szybkiego dostępu do każdej jego funkcji; efektów, szyn aux, procesorów dynamiki i ich parametrów podczas produkcji muzycznej. Jak przystało na profesjonalną konstrukcję StudioLive wyposażony jest w 100 mm tłumiki umożliwiające precyzyjne ustawienie proporcji instrumentów, wokalistów w miksie. Przejrzysty układ sekcji miksera, możliwość natychmiastowego „przywoływania” ustawień globalnych oraz każdego kanału z osobna sprawia, że realizator ma pod ręką wszystko co niezbędne przy szybkiej realizacji pomysłów muzycznych lub kontroli „live”.

FAT CHANNEL – EQ, kompresor, limiter, bramka
Sercem opisywanego miksera jest „FAT CHANNEL„, który udostępnia szereg procesorów dynamiki oraz zaawansowany equalizer. Procesory te można zastosować niezależnie do każdego toru wejściowego, wyjściowego [w tym sekcji master] oraz do sub-grup. W opisywanej konstrukcji znajdziemy wiele rozwiązań już wcześniej stosowanych w urządzeniach firmy Presonus. Inspiracją dla filtru górno-przepustowego i 4 pasmowego equalizera był EyeQ.  Kompresor, limiter, bramka  są modelowane na podstawie uznanego już ACP88. Teraz w zoptymalizowanej formie wszystkie dostępne są w mikserze StudioLive.

EFEKTY, EQ, PROCESORY DYNAMIKI
Mikser jest wyposażony we wszystkie narzędzia niezbędne przy zawodowej produkcji studyjnej jak i „live”.
Mamy tu do dyspozycji: 22 kompresory, 22 limitery, 22 bramki szumów, 22 filtry górnoprzepustowe, efekty reverb, delay, equalizery [31-pasmowe], 2 limitery stereo na sumie i wiele innych. Wszystkie efekty przeliczane są z 32-bitową dokładnością.


CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

  • 16 wejść, 6 wysyłek AUX, 4 subgrupy
  • 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych „XMAX” pracujących w klasie A
  • Hi-Endowe konwertery AD [rozpiętość dynamiki 118dB]
  • przetwarzanie wewnętrzne 32-bitowe [również dla procesorów efektowych]
  • standardowo wbudowany 24-bitowy interfejs Fire Wire 22×18
  • możliwość zamontowania miksera w racku
  • „Fat Channel” filtr górnoprzepustowy, kompresor, limiter, bramka, 4 pasmowy korektor parametryczny, wszystkie ustawienia mogą być kopiowane, wklejane, zapisywane i wywoływane w ułamku sekundy.
  • 2 efekty DSP na sumie [Master]
  • zapamiętywanie wszystkich ustawień, [SCENE] miksera włączając poziomy tłumików ze wskazaniem ich pozycji na wskaźnikach diodowych LED
  • 100mm tłumiki
  • zaprojektowany by wytrzymać każde warunki sceniczne
  • „Talkback” do komunikacji realizatora z muzykami
  • kompatybilny z Windows i MAC
  • oprogramowanie CAPTURE do rejestracji Live
  • interfejs audio kompatybilny z popularnym oprogramowaniem; Samplitude, Cubase, Nuendo, Logic, Sonar, Digital Performer i inne.