AKAI MPC5000 – czy na pewno lepsze jest wrogiem dobrego ?

Co zatem sprawiło, że AKAI postanowił udoskonalić ideał?
Może powodem była chęć stuprocentowego wykorzystanie ponad 20-letniego doświadczenia tuzinów pracujących nad projektem MPC inżynierów, muzyków oraz producentów muzycznych?
A może jest to wynik chęci wyposażenia „empecetek” w nowe, dotychczas nieobecne w tych maszynach funkcje, takie jak zintegrowany syntezator z arpeggiatorem, czy unowocześniony silnik samplingu perkusyjnego?
A może jest to po prostu naturalny krok na drodze ewolucji tej rewelacyjnej serii maszyn?
Chwila z AKAI MPC5000 i zdajesz sobie sprawę, że wszystkie te pytania są zupełnie nieistotne, bo oto masz w swych rękach niepowtarzalny sampler, beat-maszynę, sekwencer oraz syntezator w jednym i jedyne co ma znaczenie to Twoja muzyka tworzona dzięki nowej „empecetce”.

http://stagefield.eu/wp-content/plugins/hot-linked-image-cacher/upload/audiononline.com/images/uploads/akai_mpc5k_mid.jpg

Co kryje się „pod maską”

AKAI MPC5000 jako pierwsza maszyna MPC w historii został wyposażony w funkcję bezpośredniej rejestracji 8-śladów audio na wbudowanym dysku twardym o pojemności 80GB oraz 20-głosowy, 3-oscylatorowy syntezator virtual analog z arpeggiatorem. Teraz możesz już zapomnieć o dźwiganiu ze sobą dodatkowych syntezatorów lub korzystaniu z „zabawkowych” plug-inów syntezatorowych. Wszystko masz w zasięgu ręki w swoim MPC5000.
Ponadto najnowszy „okręt flagowy” AKAI to udoskonalony silnik sekwencera pracujący z rozdzielczością 960ppq oraz 64-głosowa polifonia, umożliwiająca jednoczesne odtwarzanie do 64 sampli. Co więcej w MPC5000 znajdziesz zupełnie nowy procesor efektów udostępniający po 2 efekty dla każdego z czterech niezależnych torów efektowych. Wszystko to wraz z 64 MB pamięcią RAM samplera [rozszerzalną do 192 MB] czynią z MPC5000 idealną maszynę do produkcji muzyki.
Co więcej podwojenie rozmiarów ekranu w stosunku do MPC2500 oraz MPC1000 umożliwia wygodną modyfikację dowolnej próbki w oparciu o jej wyraźny i czytelny kształt fali.

Zintegrowana funkcja podziału próbek na wiele mniejszych części Chop Shop 2.0 umożliwia pracę ze standardowymi próbkami, jak również z samplami typu „Patched Phrases”. Co więcej „cięte” sample mogą być zarówno monofoniczne, jak i stereofoniczne.
Kolejną nowością w maszynach z logo MPC5000 są dwa nowe tryby odtwarzania sampli. Do dotychczasowego trybu „Zone Play” umożliwiającego wyzwalanie różnych sampli w zależności od siły nacisku na pad dodane zostały nowe tryby „Cycle” i „Random„. „Cycle” to nic innego jak wyzwalanie za pomocą jednego padu różnych sampli zgodnie z ustaloną sekwencją. Natomiast „Random” to tryb losowego odtwarzania próbek przypisanych do danego padu.
MPC5000 został wyposażony również w dedykowany przedwzmacniacz gramofonowy dzięki któremu możesz podłączyć swój „turntable” bezpośrednio do „empecetki”.

Zintegrowany 8-śladowy rejestrator twardodyskowy umożliwia nagranie i wyprodukowanie całego utworu bezpośrednio na MPC. Co więcej możesz zmiksować dowolny nagrany materiał z wewnętrznymi sekwencjami lub z innym sygnałem wejściowym. Jeżeli dodamy do tego opcjonalny napęd CD/DVD to okazuje się, że MPC5000 to kompletne studio produkcji muzycznej pozwalające na wypalenie całej sesji lub końcowego miksu bezpośrednio na płycie CD.
Całości dopełnia ponad 650 MB biblioteka brzmień od Loopmasters sprawiająca, że twoje produkcje nabiorą w pełni profesjonalnego charakteru już od pierwszych chwil pracy z AKAI MPC5000.